استیکر نامی انگلیسی است که برای سازه های تبلیغاتی خاصی به کار می رود. استیکر ها به طول معمول، به برچسب های خاصی که تصویر های جذاب و تبلیغاتی دارند اطلاق می شوند. این دست کالا های تبلیغاتی، همواره مورد پسند و کاربرد مصرف کننده های مختلف بوده است و با وجود گسترش چشم گیر تکنولوژی و پیشرفت جامعه، هنوز هم از بین نرفته اند و در قالبی جدید (مجازی) در بستر رسانه های اجتماعی حضور دارند.
با وجود تاریخ دور و دراز همه ی آن چه یاد شد، هنوز عمده ی مردم از زمان و چگونگی ساخته شدن استیکر ها بی خبر هستند. پس نگارنده بر آن شد تا به واسطه ی این مقاله، نگاهی بر روند ساخته و فراگیر شدن استیکر میان مردم داشته باشد.
چه میزان با استیکر آشنایی دارید؟
از آن جایی که زمان زیادی از تولید و توزیع انبوه استیکر های مختلف در بستر اینترنت و تلفن های همراه می گذرد، به همین دلیل تصمیم داریم تا اندکی از کارکرد های پیشین استیکر را برای خواننده مرور کنیم.
باز آمد بوی ماه مدرسه .
گرچه به موهبت تکنولوژی، امروز بیش از دیگر دوره ها درباره ی استیکر می شنویم، ولی استیکر چندان موضوع جدید و تازه ای نیست. کافی است مروری در خاطره های کودکی به خصوص دوره ی مدرسه تان داشته باشید تا یاد استیکر ها که اون زمان به نام «برچسب صد آفرین» شناخته می شدند، در ذهن تان زنده شود.
بله. آن چه که امروز به وفور در فضای مجازی رد و بدل می شود، پیش از این نشان و جایزه ای بود که برای گرامی داشت دستاورد های چند روز یک دانش آموز به او اعطا می شد.
در دیگر کابردها، می توانیم به استیکر های به کار رفته در پاکت های نامه و دعوت نامه ها اشاره کنیم که کاربرد زیادی در مناسبت ها و پیام های مختلف داشت. پس تا اینجا می توانیم کاربرد های زیر را برای استیکر تعریف کنیم:
استیکر از کجا و چگونه پدید آمد؟
با وجود کاربرد های مختلف و گسترده ی استیکر، هنوز عموم مردم درباره ی چگونگی پیدایش و ابداع آن اطلاع چندانی ندارند. به همین سبب، بنا داریم تا در مقاله ی بعدی، به تحلیل، بررسی و مرور تاریخ و پیشینه ی ابداع و طراحی استیکر بپردازیم.
درباره این سایت